فجر چهلم در مشهد 19 شد.

سینما آفریقا

             چهلمین جشنواره فیلم فجر در مرحله استانی، در مشهد، مرکز استان خراسان رضوی به شماره 19 رسید. اما آیا به کیفیت برگزاری آن هم می توان نمره 19 داد؟

            افتتاحیه ای مختصر بدون حضور چهره های شاخص فرهنگی و هنری،تأخیر در شروع جشنواره در مشهد نسبت به جشنواره مرکزی با پایانی بدون اختتامیه، اکران ناقص فیلمهای بخش مسابقه جشنواره که بعضا در برخی استانها و شهرهای کوچک کاملتر به نمایش درآمده بود، فقدان برگزاری نشستهای تخصصی با حضور عوامل فیلمها و صاحب نظران فرهنگی و هنری در سینمای اهالی رسانه، مخدوش بودن فضای تخصصی اهالی رسانه و صاحب نظران در تماشای فیلمها با حضور خانوادگی سایر تماشاگران که  با همراه آوردن کودکان موجب تداخل در تمرکز تماشاگران تخصصی در سالن سینما شده بودند، همه اینها عواملی است که می تواند امتیاز کیفی برگزاری جشنواره نوزدهم فیلم فجر مشهد را کاهش دهد. به ویژه وقتی که در سالنهای اکران مردمی، حضور هنرمندان و چهره های شاخص به چشم می خورد و دریغ از آنکه برگزار کنندگان محترم جشنواره از این ظرفیت برای اصحاب فرهنگ و رسانه در سینمای مثلا اختصاصی اهالی رسانه جهت برگزاری نشستهای نقد و بررسی استفاده نمایند.

        به نظر می رسد اگر مشهد بخواهد جایگاه خود را به عنوان پایتخت فرهنگی و معنوی ایران و جهان اسلام حفظ کند، متولیان فرهنگی در مشهد باید نگاهی جامعتر و تلاشی مضاعف برای برگزاری رویدادهای مهم ملی و بین المللی در دومین کلانشهر کشورمان داشته باشند. استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیتهای غیر دولتی و مردمی در عرصه فرهنگی و هنری با نگاهی فراگیر به حوزه فرهنگ و هنر همراه با خلاقیت و نوآوری در طراحی و اجرای رویدادها راهگشای این مهم خواهد بود.

سینمما آفریقا

سینما آفریقا

سینما آفریقا

سینما آفریقا

سینما آفریقا

سینما آفریقا

سینما آفریقا

 

@Aseman_Mag

ما را دنبال کنید